logotyp
  • Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych
  • ZSEiI Elektronik

  • AKTUALNOŚCI
  • PLAN LEKCJI
  • E-DZIENNIK
  • Menu
  • Strona główna
  • Шкільна інформація
  • Plan lekcji
  • E-Dziennik
  • Aktualności
  • Galeria
  • Kontakt
  • Życie szkoły
  • Kantyna
  • Kanał Youtube
  • Organizacja roku
  • Katalog online biblioteki
  • Koła zainteresowań
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
  • Rekrutacja
  • Kryteria rekrutacji
  • Kierunki kształcenia
  • ELEKTRONIK – Ale wybór!
  • Dni otwarte
  • MasterBIT
  • KONKURS „JA I MOJA SZKOŁA”
  • ECO-ELEKTRO
  • Projekty i wycieczki
  • Rajd Elektronika
  • Erasmus
  • Projekty unijne
  • Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo
  • Certyfikaty
  • INTERMEDIA
  • Prawo szkolne i egzaminy
  • Podręczniki
  • Statut i regulaminy
  • Egzaminy maturalne i zawodowe
  • Praktyka zawodowa
  • Egzaminy poprawkowe
  • Ewaluacja
  • Sukcesy i współprace
  • Stypendyści
  • Osiągnięcia indywidualne
  • Zdawalność egzaminów
  • Współpraca ze środowiskiem lokalnym
  • Wskaźnik EWD
  • Kadra
  • Dyrekcja
  • Nauczyciele
  • Samorząd uczniowski
  • Rada rodziców
  • Stowarzyszenia
  • Inne
  • Pracownicy/Emeryci
  • BIP
  • Deklaracja dostępność
  • Fundusze europejskie EFS
  • Klauzula informacyjna

Menu

Projekty współpracy międzynarodowej

Szkolenia zawodowe w Hiszpanii 2024-2025

Projekt „Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela” 2023-2024

Staże zawodowe w Hiszpanii 2023-2024

Projekt "Our future is up to us"

Staże zagraniczne w Hiszpanii 2022-2023

Projekt "Nowa szkoła" 2022-2023

Projekt "Różnorodność kulturowa siłą Europy" 2020-2022

Projekt "Friendship Days" 2019-2022

Staże zagraniczne w Hiszpanii 2021-2022

Projekt "Staże zagraniczne w Austrii - czas na dobry start" 2019-2022

Projekt „Budujemy mosty - oni są tego warci!" 2019-2021

Projekt „Staże zagraniczne – drogą do kariery zawodowej" projekt Erasmus+ 2019-2021

Projekt "Nauczyciel - mentor i coach" program Erasmus+ 2017-2018

Projekt "Nowe umiejętności" program Erasmus+ 2017-2019

"A kogo to... nas tak" program POWER 2015-2017

Projekt "Ty nad poziomy" program Leonardo da Vinci 2012-2014

Projekt "Otwórz się na nowy wymiar" program Erasmus+ 2015-2017

Projekt "Złapany w sieć" program Comenius 2008-2010

Projekt "Cyberprzestrzeń - ostateczna granica" program Comenius 2011-2013

Projekt "Nowa szkoła" 2022-2023

Projekt „Nowa szkoła – morze możliwości" numer 2022-1-PL01-KA121-SCH-000061137 realizowany jest ramach akredytacji SCH programu Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna.

 

Celem projektu była odpowiedź na pytania:

  • Jak wzmocnić samoocenę nastolatka?
  • Jak zredukować stres w szkole?
  • Jak nastolatek widzi szkołę/jak my widzimy nastolatka?
  • Co zrobić, gdy nastolatek nie chce się uczyć i nie lubi szkoły?
  • Jak wspierać uczniów przez egzaminami?
  • Jak zmotywować do nauki?
  • Jak pomóc uczniom-imigrantom w integracji z klasą i szkołą?
  • Jak stworzyć klasę wielokulto
  • Jak pomóc w kontaktach z rówieśnikami i rodzicami?

 

Udało się zrealizować następujące cele:

  • poprawa atmosfery w szkole, stworzenie płaszczyzny współpracy,
  • lepsze relacje uczeń-nauczyciel-rodzic,
  • włączenie uczniów-migrantów do społeczności szkolnej,
  • pozyskanie większej ilości obcokrajowców w szkole,
  • wzrost tolerancji dla migrantów i innych zagrożonych defaworyzacją,
  • stworzenie systemu pomocy dla uczniów obcokrajowców tzn. zajęcia dodatkowe, pomoc wychowawcy, wsparcie psychologa,
  • stworzenie Zespołu zadaniowego d/s pomocy uczniom-migrantom,
  • wykorzystanie obecności przedstawicieli innych kultur do rozwoju uczniów,
  • powstanie biblioteczki pedagogiczno-psychologicznej.

 

W szkoleniu zorganizowanym przez firmę Greek Culture&Education z Nei Pori w Grecji wzięło udział 10 nauczycieli zaangażowanych w prace zespołu „Nowa szkoła".

Powstała biblioteczka pedagogiczna, dostępna w bibliotece szkolnej, zawierająca najciekawsze pozycje, związane z tematem projektu.

Stworzono dla uczniów dwie strefy relaksu na korytarzach szkolnych.

Uczestnicy projektu opracowali kilka dokumentów, stanowiących rezultat projektu. Możne je wykorzystać w codziennej pracy nauczyciela i wychowawcy.

             

  1. Poradnik „Nowa szkoła – morze możliwości” – zawiera szereg informacji i praktycznych porad na temat radzenia sobie ze stresem, tworzenia przyjaznej atmosfery w szkole, zachowania równowagi między pracą a wypoczynkiem; w Poradniku umieszczono również podatek dla rodziców
  2. Szkolna biblioteczka projektu – zawiera wykaz literatury związanej z nowoczesnym podejściem do uczenia się, neurodydaktyką, porozumieniem bez przemocy. Znajdują się tam pozycje tak znanych autorów jak: Jull Jesper, Marek Kaczmarzyk, Radek Koterski, Rick Hanson, czy Marshall Rosenberg. Większość książek jest dostępna w bibliotece szkolnej ZSEiI.
  3. Scenariusze zajęć do wykorzystania m.in. na godzinach wychowawczych. Opracowanie zawiera szereg praktycznych ćwiczeń na temat radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania konfliktów w grupie rówieśniczej, budowania empatii i wiele innych.
  4. Ankieta badająca opinie uczniów na temat stresu w szkole, jego przyczyn, sposobów prowadzenia lekcji i ich wpływu na samopoczucie ucznia, wpływu uczniów na kształtowanie atmosfery w szkole, oczekiwań związanych z porozumieniem uczeń – nauczyciel.
  5. Propozycje zmian możliwych do wprowadzenia w szkole poprawiających jakość pracy szkoły, atmosferę w szkole, zmniejszających stres uczniów i ilość niepowodzeń szkolnych.
  6. Nauczanie o uchodźcach - przewodnik dla nauczycieli prezentuje podstawowe pojęcia związane z obcokrajowcami w szkole, prawa uchodźców, migrantów i osób poszukujących azylu i tworzeniem klasy multikulturowej.
  7. Pakiet powitalny dla uczniów obcokrajowców - zawiera podstawowe informacje o polskim systemie kształcenia, kierunkach kształcenia w naszej szkole, wymaganych dokumentach, terminach, zasadach funkcjonowania w szkole, źródłach pomocy, egzaminach itp. Poniżej do pobrania pakiet w trzech językach 
    • pakiet w języku polskim 
    • pakiet w języku ukraińskim   
    • pakiet w języku angielskim
  8. Scenariusze zajęć - z zakresu integracji i tworzenia klasy wielokulturowej.

 

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

© Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Sosnowcu