Projekt Edukacja szkolna 2024-2025
Projekt numer 2024-1-PL01-KA121-SCH-000204498 realizowany jest ramach akredytacji SCH programu Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna.
W ramach projektu odbyły się następujące działania:
1. Szkolenie „Zapobieganie wypaleniu zawodowemu i poprawa dobrostanu nauczyciela” – 9 nauczycieli wzięło udział w szkoleniu w Faro (Portugalia)
2. Szkolenie „Tworzenie strategii cyfrowej szkoły” – 8 nauczycieli wzięło udział w szkoleniu w Figueira da Foz (Portugalia)
3. Job shadowing (obserwacja pracy) – 2 nauczycieli odbyło wizytę w zespole szkół zawodowych w Faro (Portugalia) i dwóch w Nei Pori (Grecja).
Cele szkolenia nr 1:
- wyposażenie nauczycieli w wiedzę na temat syndromu wypalenia zawodowego: jego przyczyn, objawów i faz,
- dostarczenie praktycznych narzędzi i technik radzenia sobie ze stresem i regulacji emocji,
- rozwój umiejętności wyznaczania zdrowych granic pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym oraz asertywnej komunikacji,
- zwiększenie kompetencji w zakresie budowania wspierających relacji w zespole nauczycielskim i wykorzystania sieci wsparcia,
- inspirowanie do projektowania i wdrażania indywidualnego planu dbania o swój dobrostan (self-care).
Cele szkolenia nr 2:
- wyposażenie uczestników w wiedzę niezbędną do zdiagnozowania aktualnego poziomu cyfryzacji szkoły (tzw. dojrzałości cyfrowej) we wszystkich kluczowych obszarach
- zdefiniowanie wspólnej, spójnej i realnej wizji cyfrowej transformacji szkoły, aligned with its misją i podstawą programową.
- opracowanie konkretnych i mierzalnych celów operacyjnych oraz planu działań na rzecz wdrożenia technologii w procesie dydaktycznym i organizacyjnym.
- integracja kwestii bezpieczeństwa cyfrowego, etyki oraz ochrony danych osobowych (RODO) jako fundamentów strategii cyfrowej.
- stworzenie ram ciągłego rozwoju kompetencji cyfrowych nauczycieli oraz modelu wsparcia techniczno-metodycznego.
Po szkoleniu została opracowana Strategia cyfrowa szkoły, dokument został zaakceptowany przez Radę Pedagogiczną i przyjęty do realizacji.
Uczestnicy szkoleń opracowali dokumenty, stanowiące rezultat projektu. Można je wykorzystać w codziennej pracy nauczyciela i wychowawcy.
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.